vineri, 23 ianuarie 2009

Despre romani

As fi vrut sa scriu postarea asta pe noul meu blog, dar am intampinat probleme.
Criza gazului rusesc m-a facut sa visez la idealul independentei energetice a tarii noastre. Investitii in energia solara, eoliana, biogaz, etc. Ca sa le avem pe acestea ne stau la dispozitie doua variante: fie cumparam tehnologiile, fie le facem noi.
Dar cum in Romania scoala e pe ultimul loc, greu de crezut ca vom fi in stare sa cream ceva. Universitatile noastre sunt pline de economisti, contabili, viitori oameni politici si lista poate continua. Sa nu se inteleaga gresit, nu am nimic cu cei enumerati anterior, dar vad ca dau din umeri in situatii de criza. Vina pentru care tot mai putini copii se indreapta spre stiinta si cercetare apartine sistemului de invatamant care nu stie sa dezvolte preocupari in aceasta directie. In alte tari, elevii primesc ca tema de casa semestriala constructia unui mic aparat, a unei jucarii, care sa le puna mintea la contributie. Tot in afara, ei trebuie sa se documenteze de la o saptamana la alta asupra unei teme, astfel incat sa participe activ la procesul de predare, sa puna intrebari profesorului.

Ma inteb totusi de ce am ajuns noi romanii in situatia de fata. Cred ca soarta ni se trage din mosi-stramosi. Dintotdeauna, datorita climei temperate, romanul a putut cultiva plante si a putut creste animale si s-a multumit cu asta, cu putinul pe care il avea.
Dar daca am fi trait noi in tarile nordice (Danemarca, Norvegia, Suedia, Finlanda), unde nu poti face agricultura, sau pe terenurile stancoase din Grecia, sau pe insule (Japonia, Marea Britanie), nu ne-am fi preocupat sa ne castigam existenta din altceva?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Şi tu eşti logat(ă)? Dacă da, poţi comenta.

Comentarii recente